Att prioritera sig själv

Ja det var ju det här med #blogg100. Tänkte innan jag starta om jag skulle klara alla dagar och det gör jag, men just igår prioriterade jag bort det. Jag skriver om hållbarhet ur olika aspekter och det är viktigt att vi ser till att vara hållbara, som individer.

Att ha en massa måsten gjorde jag mig av med för några år sedan, och sedan dess är mitt liv lite lättare och roligare. I praktiken innebär det att jag i går kväll efter läggning helt sonika satte mig i soffan och prioriterade bort att göra ett blogginlägg. Jag prioriterade mig själv och tid med sambon istället och sov gott i natt, utan ångest för att jag hoppade över en dag.

För ärligt, vem räknar? Man får inte ta för allvarligt på saker. Jag bloggar en dag extra på slutet istället!

Nu ska jag prioritera en härlig kväll med familjen. Trevlig helg alla!

Kommentera

