Kläder av hampa

Jag skulle tro att merparten av alla kläder tillverkas i bomull. Men det dyker upp fler och fler alternativ, vissa nyare och andra gamla som gatan. I min jakt på snygga ekologiska kläder hittar jag kläder av hampa, ett material som använts i Sverige fram till 1920-talet. Men i och med syntetmaterialens intåg försvann den storskaliga odlingen av hampa. Kanske dags att återerövra hampan. Miljövänligt och närproducerat, kan det bli bättre?

Hampisfären hittar jag flera fina kläder, några ser ni nedan.

De har bland annat en multikjol, som kan bli en klänning för 585 kr. Kanske något jag ska klicka hem inför sommaren.

multikjol_kortmultikjol_lang

För den som fortfarande tänker på vintern finns helt underbara jackor. Dessutom på REA just nu. Herr modell från 2200 kr och dam från 2000 kr.

jacka_herr jacka_dam

Och efter en del funderingar antog jag utmaningen att delta i #blogg100 som Bisonblog drog igång 23 januari. Så nu kommer det nya uppdateringar av mig varje dag, i 100 dagar. Det innebär att jag fyller på mina teman löpande med olika tips.

Så håll utkik och tipsa mig gärna.

Kommentera

